Followers

Monday, December 3, 2012

micro teaching oooh..

salam hari isnin. hoho tahukah anda ape tu micro teaching. sejak dah jadi cikgu tadika nii memang tugass rasmi aku lah kan mengajar sume ni. so sepanjang aku dok berada di kursus yang dah nak sampai penghujung nii dah beribu kali aku dengar perkataan tu, so sekarang niii  aku nak cerita pasal microteaching kami pada kali ini..

macam biasa lah setiap kali ada perbincangan mesti aku akan jadi insan yang bertuah untuk berlakon jadi cikgu kepada anak2 murid. yelah kat kursus ni ade macam2 tajuk perbentangan and masa bentang tu biasanya kami perlu berlakon, sorang jadi cikgu mmengaja kat depan n anak murid pun dengar.

so, kali ni tugasan kami untuk melakonkan aktiviti pendekatan projek untuk tunjang sains dan teknologi. so kami pilih nak buat pelangi. so aku sebagai watak cikgu kene lah ajar anak2 murid cara nak membentuk pelangi,

and maca, biasa jugak bila nak bercakap je ,mesti badan aku akan rasa sejuk seluruh badan. rasa macam dduk dalam petiais.  haha. punya lah ggup aku. papepun aku rasa lega presentation tu dah berlalu. hehe



oke murid2 beratur dulu sebelum keluar kelas

cikgu:tahu tak ni air apa murid2?
murid: tak tahu, sebab cikgu x bagitau

cikgu: tengok buih ni, nampak ade pelangi kat dalam buih.
murid: wow hebatnya cikgu buat magik

cikgu: tiup tiup, cepat tengok sape lagi hebat
murid: mestila cikgu lagi hebat. kan kawan2. 

haha. abaiikan skrip. hoho cikgu suka bangga diri

No comments:

Post a Comment