Followers

Monday, October 28, 2013

cerita puasa saya

hai, bertemu lagi kita di petang yang mulia ini.kali ini saya ingin berkongso tentang kisah puasa saya. oke biarpun ramadhan dah lama berlalu namun penangan nya masih lagi terasa, terutama yang belum habis ganti puasa tu,hihi

oke la bagi lelaki bila dengar perempuan x puasa masa bulan ramadhan diorang mesti akan cakap camnii "ooh,dia x puasa, best laa berjamuan ea?"

haha.cakap bolehla, ingat kitorang seronok3 ke makan dikala semua muslim lain berpuasa. tapi xdinafikan ni satu kelebihan untuk kaum wanita.alhamdulillah.oke lah nak dipendekkan cerita puasa yang x puasa pada bulan puasa haritu kami wajib ganti. jadi bila bulan x puasa ni kami kena bertungkus lumus menggantikan puasa kami yang ditinggalkan mengikut bilangan hari yg diponteng itu.

tetaapi,,jikalau tengah2 berpuasa lagi sikit nak berbuka tetiba terpiried? apekah, ? jawapannya
1.sabar jelaah, xkan nak marah pried tu pulak, so kene lah ganti puasa tu next time,so pesanan buat diri ini berrajin3 lah dikau berganti puasa sebelum abis waktu nya.
2.membe siap gelakkan aku, katenye berbuka ke kak? haha, sabar sabar,sabarkan separuh drpada iman.

camni laa pasaan aku bila kene ganti next time, hmm sabar ye

No comments:

Post a Comment