Followers

Thursday, October 17, 2013

kisah seorang tele-servis

alkisah harini kerja aku mengCALL cust mengikut listing yang di beri,*macam ala3 tele-serviss laa kut. kalau ikutkan nii kerja budak lain, tapi die dah berenti so aku lah jadi insan terpilih untuk gantikan tempat die...memula aku start buat kerja nii senang sebab takpayah pening3 kepala buat error yang aku x suka sangat tu,memang lumrah hidup laa,macam peribahasa kusangkakan panas berpanjangan, rupanya hujan ditengah hari, kusangka kan senag berpanjangan rupanya susah datang juga.lebih kurang macamtu laa maksudnya,,memang memula sume custumer yang aku call bagi kerjasama yang terbaik,sume redo je bila aku cakap nak cek alamat, so diorang akan bagi alamat diorang.tapi harini memang lain sungguh laa,

cerita die camnii,

aku: hello,gud morning ,ini ABCDEF ADVERTISING SDN BHD?
uncle tu: yes, yes, who's this?
aku: saye Anis dari telecom malaysia, saye call untuk buat pengesahan alamat.
uncle : haa?? penge? whats that?
aku:err,i'm anis from telecom malaysia,im calling to verify the address.(tetiba aku pandai cakap english,hehe)
uncle:haa? for what?
aku: to update inside our GPS system.
uncle:haa?what system?
aku:GPS system
uncle:haa?what GPS??
aku:errr...*(dalam hati)adoii die ni GPS pun die xtawu ke, xup to date langsung.ceit,,tetiba
 aku: err, a system that you can find location,err,like location finder.
uncle:oo?location finder aa??
aku: yes , yes, so now can i read the address, if anything wrong here you just tell me ok??
uncle: ok ok, ini bayar punya ka?
aku*(dalam hati) bole pulak pakcik nii cakap melayu,penat je aku speaking sampai berbelit lidah,haha
aku:xde xde ,ini bukan bayar punya
uncle:ok
aku:aku bace address die than,die pun sahkan laa alamat tu ,than, dah siap aku terus ckp thnk you and letak.

pas letak tepon tu memang aku tarik nafas lega laa,seriusly macam baru terlepas dari  satu beban berat..and memang ase nak gelak gila3 sebab uncle tu buat aku search maksud GPS.tapi xbole gelak kuat3 sangat ade bos kat sebelah.haha,gelak dalam hati pun jadi,kiki

macam ni lebih kurang aku ase.

oke kesimpulan untuk harii ni,
1-kena belajar cakap english.praktis cakap selalu baru pro
2-GPS stands for GLOBAL POSITIONING SYSTEM.sistm yg menghubungkan kesemua 24 statelit pada orbit bumi untuk pemetaan posisi jalan darat.GPS ni bole berfungsi 24jam tanpa henti dalam ape jua cuaca,dimana sahaja,tanpa perlukan sebarang bayaran.

sekian

No comments:

Post a Comment