Followers

Monday, December 30, 2013

Hai-O Garam Buluh (Bamboo Salt) Premier Drink


harini first day nak try minum garam buluh nii. aku dapat tawu benda nii pun dari akak ofis yang gigih shorkan aku try minum lepas die tawu aku ada masalah alahan yg teruk.aku selama ni xpernah terfikir nak minum air garam.tapi hari nii memang aku dah try minum.oke rase die sangat lah tidak menyelerakan. tapi untuk kesihatan aku gagahkan juga untuk minum. tu pun x abesh secawan. sungguh xsanggup aku. cukup lah setakat ni. kehkeh. tapi aku aku akan berusaha untuk habiskan dari hari ke hari. harini baru hari first so x rasa ape3 perubahan. nanti bila dah setel masalah sume aku share lagi yee.

tanpa membuang masa aku nak share kelebihan garam ni.

Hai-O Garam Buluh menggunakan garam dijemur di bawah matahari yang berorganik dan 100% semulajadi sebagai ramuan utamanya. Garam semulajadi ini dimasukkan ke dalam buluh yang berusia tiga tahun, kemudian ditutup dengan tanah liat, dimasukkan ke dalam relau bagas, dan dibakar dengan pokok pine sehingga buluh dibakar menjadi serbuk dan ketulan garam buluh terbentuk. Selepas proses pembakaran, bahan berbahaya seperti logam berat dan kotoran yang ada dalam garam telah dineutralkan atau disingkirkan, manakala intipati pokok pine (resin pine, minyak pine) dan buluh (200 lebih jenis elemen surih yang diperlukan oleh badan) bercampur ke dalam garam dan menambahkan kandungan ion logam inorganik yang diperlukan oleh badan manusia seperti magnesium, kalsium, kalium, kuprum, ferum, zink dan sebagainya.

antara kelebihannya.

No comments:

Post a Comment