Followers

Tuesday, December 17, 2013

suami aku ustaz


hari ni aku dah berjaya tamatkan novel ni. memang besh dah terkesan betul kat hati, novel ni dah berjaya buat aku jatuh cinta.jalan cerita die memang besh sambil bayangkan pelakon3 yg mainkan watak alisa,ustaz hafiz n johan.oke sangat besh ye even dah lama novel ni tapi aku je yg xde mase nak beli n baca buku ni, bila dah baca memang banyak yang aku boleh amik kebaikan dari novel nii.

oke laa buku nii cerita pasal Alisa budak fom 5 yg disuruh kawen dengan ustaz hafiz masa mak ayah dia nak g mekah sebab mak ayah dia xpercaya kat die, n nak suruh ustaz tu jaga die.bayangkan laa time tu baru form 5 konform laa xsetuju kalau aku pun xnak walaupun aku ni kadang3 gatal, tapi kalau suruh kawen time belajar memang aku akan xsetuju, tapi setelah bincang baik3 dengan mak ayah dia baru lah lisa ni setuju. oke bila dah kahwin macam3 perkara menarik yang dah berlaku.

oke sila bayangkan ko berkawin time sekolah dan suami kau tu salah satu cikgu yang mengajar kelas kau kat sekolah.wahhh.apekah?? kalau cikgu pendidikan seni ke jasmani ke takpe lah xde pape effect pun, tapi nii ustaz yang mengajar agama lak tu. hish mau xmalu.segan gugup gagap sume ade.tiap3 kali ustaz tu masuk kelas konform alisa kena jawab soalan, haha, tapi sangat sweet taw.

dan selama setahun persekolahan tu jugak macam3 dah berlaku.walaupun alisa macam xberapa suka kat ustaz tu namun akhirnya jatuh suka dan cinta jugak kat suami dia tu, bagi aku mencabar jugak ustaz tu dan dia memang hebat sebab boleh didik alisa tu dari seorang yang suka buat benda3 lagha kepada suka membaca bahan3 bacaan ilmiah. so memang aku tabik aa kat ustaz hafiz ni.

selain tu yang aku xleh lupa bila ustaz hafiz ni bila nak sebut anak ayah mesti die akan sebut maknya sekali, contoh "anak ummi dengan baba nii dah makan ?'' maksudnya die sebut kids tu anak both of them sebab nak anak diorang biase sebut anak baba dan umi, maksudnya xde laa cakap yg die anak baba sahaja atau anak umi sahaja. lagipun kalau xde baba ngan umi mane nak dapat baby kan,kihkih

kesimpulannya aku suka cara ustaz hafiz layan lisa n bersabar didik lisa sampai jadi seorang isteri solehah, .eh nak tawu x ustaz hafiz tu sepupu alisa.sepupu oke.dan mereka boleh je bahagia. so boleh laa ni kawen nan sepupu, tapi pastikan sepupu tu ustaz laa.hihi. *mengarut lak.hihi mereka nii so sweet. tamat.

No comments:

Post a Comment