Followers

Wednesday, June 20, 2012

tanggungjawab seorang guru

dulu masa zaman sekolah kalau cikgu marah mesti benci cikgu tu , pastu mulaa aah nak uat group anti cikgu ni ,anti cikgu tu ,pastu kumpul ramai3 ngumpat pasal cikgu3 . hmm, time tu rase x berdosa langsung . sekarang ni bila fikir3 balik banyakny dosa kat cikgu , patutla anak murid aku selalu xdengar cakap (kadang3 laa ) hmmm kalau boleh putar masa rase nak gi mintak maaf laa kat ckgu3 dulu . tapi sebelum spm asenye dah mintak maaf .kekeke


.hoho . papepon kadang3 kita x perasan tugas guru ni bukan sekadar mengajar dalam kelass je . macam kat tadika tu , pagi3 cikgu jaga gate , (jadi jaga kejap ) nak sambut kedatangan anak3 murid , pastu masa assembly kene nyanyi3 kat depan . buat flash cad sume , kadang3 budak nangis3 cikgu y luangkan masa pujuk . sampai lah masuk kelas n sehingga lah tamat persekolahan sume cikgu yang uruskan . mmang lama masa diluangkan oleh cikgu kepada anak3 muridnya .


bila aku dah jadi cikgu ni baru laah terfikir semua jasa2 guru3 . hmm kadang3 aku tengok budak3 ase ,macam flash back zaman kecik3 . mase g tadika selalu nangis3 , xdengar pn cakap ckgu , ckgu bercakap kat depan aku bercerita kat belakang . sekarang benda tu jadi lik kat aku mmg what u giv that u get . betulla , banyak tau aku blaja bila jadi ckgu ni . macam3 . paling banyak belajar dari pengalaman laaa. bila dah ade tanggunag jawab ni kita akan jadi boleh buat semua benda even sebenarnya bende tu kita x reti . sbb no choice kan . so nak xnak akukene bbuat .


ehem . oke lah sebagai pengajaran hormati dan sayangi lah guru anda . supaya anda dihormati dan di sayangi serta dicintai semua .:))


my anak murid . 2 org x datang 

No comments:

Post a Comment