Followers

Thursday, October 25, 2012

coretan dari hati

assalamualaikum. entah kenapa bila bukak blog orang orang dok cerita pasal kisah study mereka rindu mula timbul kat zaman belajar aku dulu. series memang rindu sangat2 , tapi dah xleh nak patah balik masa . rasa macam baru semalam aku bersiap2 nakk pergi daftarr poli tercinta, ni dah abesh belajar pulak. hmmm, rindu...

sem1  
sem permulaan, memang semuanya mula lah, aku baru nak mengenal kehidupan sebagai seorang pelajar poli,    masa sem ni aku rasa kehidupan memang enjoy je. kawan sume ramai memang meriah gila kehidupan, xde la rasa stress or sunyi ke ape,  hostel pulak 25jam meriah macam stadium. ini tipu .hohoho.. pendek cerita  segala3 nya baru dan seronok untuk aku. eh, lupa nak bagitau, nama rumet aku hanim, beliau sgt cumil . semuaorg ckap cmtu trmasuklah aku. :D

sem2 
kehidupan dah mula bergerak, dari segi umur pun dah bergerak jugak. time ni aku dah 20 thun. hee. kehidupan masa sem ni pun sangat3 meriah dah bahagia sepanjang zaman.memang aku x dapat lupe laa kitorang dduk kat centre core sentosa tu macam dah rumah pelarian dah, katil padat gilaa,baju bersepah sana sini, tapi memang besh gila , pengalaman hidup kat situ. sangat3 rindu....tapi tak lame pastu kitorang pun berpindah ke bilik masing2. time ni dok sebilik ngan hanis. still meriah ,, aras kitorang dah macam sekampung. masing3 dah kenal2, memang sangat meriah, rindu nak berkelah kat lua bilik sambil borak3.

sem3 
sem ni aku masuk ostel lambat, sebab kene tunggu rayuan dulu,tapi alhamdulillah dapat, bersyukur sangat.kalau tak memang susah kehidupan aku.  dapat rumet pun yg sangat suka bercakap, memang aku takleh lupe , tiap3 malam memang kitorang borak sampai kul 2 pagi, huhu, memang sangat xleh lupaa,  yela bayangkan lah, kalau ada test or kuiz masing3 diam kejap , study. tapi tak lama pastu masing3 mula la bukak cerita masing3, so memang x study laa jawabnya kan. hahaha

sem4 
sem ni aku praktikal, dekat TNB. hmm xde pe yg menarik, bosan sahaja sepanjang hari, cuma kadang best sebab akak n abang ofic ajak jalan3 mana2, seronok, tapi overall aku rasa bosan laa praktikal, sebab xde kerja. n kalau ada pun tengok abang3 tecnicionn pasang lampu, bosan x terkata, aku paling x minat tengok org pasang lampu. nak suruh aku memang aku x tahu pape laa

sem5
sem ni akku rasa kehidupaan sangat bahagia dari awal sem, memang bahagia sangat3. sampai sekarang terasa lagi manisnya.  aku dah tak dok ostel, dok umah sewa kat ttdi, memang aku eangat ag num umah kitorang 1G-3-14 hee rindu .macam3 perkara yang dah berlaku selama aku hidup kat umah tu. penah 1umah mimpi hantu la, nampak hantu laa, umah xde letrix, kami beramai3 berkampung di mcd untuk siapkan assignment, hee sangat tak boleh dilupakan. pergi piknik sesama ,mandi laut sesama telan air laut sampai batuk3 sesama, heee sweet cgt, pergi kl sesama tapi hujan, kene tunggu 2 jam sampai ujan brenti,  even ade gaduh3 spanjang kat rumah tu, but bg aku tu sume cabaran yg akan merapatkan lagi kitorng, syg korang sangat3

sem6
final sem, memang sem ni penuh dengan ketnsionan, keperitan hidup, kepayahan, kebencian ( terhadap pelajaran) . haha sampai tahap benci, nampak situ. acctually masa sem ni aku memang dah nak givup gila3, sebab stress yg ter amat sangat. so sem ni memang manjang aku balik umah je, tapi still ada masa bersama housemate3 tercinta. kitorang penah sekali tu umah xde air, kitorang 1 rumah bersama2 pergi mandi kat bilik mandi extream park, sangat3 happening. bayangkan kitorang pergi taman tu bawak baldi ngan towel, muka masing3 muka x mandi dari pagi, haha. memang extream sangat. pastu pegi pasar , bersama2 bertungkus lumus menghabehkan duit masing3, haha. rindu.pastu lagi nak final lagi la perit. dengan drawing design x siap. sampai 3 4 pagi x tidur dok menghadap drawing.huu, rindu. pastu seminggu mata 1umah lebam gara2 x ckup tidur.  minggu final lagi teruk,aku rasa lampu umah x padam langsung, sentiasa ada je orang dok studybook. study sambil bukak mukabuku, haha. yla sebagai pendorong semangat. kalau x mengantuk kan.  nak tido takut xdapat jawab, takut fail laa katekan. sanggup tu , padahal biasa time kelas sanggup x uat assignment ngantuk punya pasal.haha. rindu


sekarang
sekarang aku dah mula rasa menyesal biarkan masa3 berlalu tanpa ape3, kehidupan semakin mencabar. kerja keras nak nak dapat duit memang susah, aku kena biasakan diri, semua ni semakin mematangkan kehidupan aku sebagai seorang manusia, dan hamba Allah di mmukabumi ini.

semalam anak murid aku penggil aku mama, haha kelakar, tapi aku rasa sweet sangat mase tu, budak3 lain pun ikut, hee. :D

No comments:

Post a Comment