Followers

Sunday, December 23, 2012

jatuh chenta. auchhh..

*kelip mate. hee first time tengok  memang rase suka sangat mungkinkah ini cinta?? membara di jiwa ini.

oke tahu kah anda siapa yg buat sy jatuh hati nii? hoho. oke cerita nya begini, semalam first day yg aku dah boleh masuk establishment masing3.establishment tu kira mcm ofis jugak laa, an aku ni trainer baru kat kidzania, so kira semalam tu baru firstime dpt tmpt untuk kita nk bkerja laa, so aku dpt kat TNB control room,

mula3 masa masuk theame park tu ketua tanya sapa yg nak agak lasak antara korang 2. aku pun cepat3 la mengaku nak, then die bagi laa kat TNB. so dapat la aku berjalan3 sekitar bandar kidzania tu.

oke nak bagitau kat sini aktiviti dlam establishment tnb tu adalah kids akan jadi my junior tecnicion, so aku senior tecnicion laa, kita akan sama3 bekerja untuk membaiki kerosakan pada tiang elektrik, so sambil3 tu kita akan dapat berjalan3 dalam bandar kidzania city dengan rasa bangga memakai baju TNB.


hehe, oke the first thing yg buat aku jatuh cinta ialah kids nampak cumil cgt pakai jaket tnb tu, then dengan safety helmet lagi, auch sekali pandang memang dah jatuh cinta.

n the best thing is partner aku kat dalam TNB tu pun besh, dia senang laa nak ajar bila aku tanya macam3 soalan, maklumla org exited nak mula kerja.

so aku tengok cara shamil (partner kat tnB) tu buat explanation suma aku rasa aku boleh go on laa dekat TNB tu. dlam hati rasa bersyukur sangat sebab dapat establishment yg boleh jalan2 xde laa boring duduk dalam tu je, alhamdulillah.

oke semua yg datang semalam oke n aku rasa senang laa kerja kami, kids yg masuk situ baik dan dengar arahan. sebenarnya sebelum pergi establishment aku macam risau takut dapat kids yang buat hal menangis or lari ke ape, tapi alhamdulillah xde sume tu. :D

pastu tengah dok bagi explaination sume ade la budak3 postlaju datang nak amik barang3.time nii jadi femes jap nak kena sign pastu bagi barang tu kat diorang.hee

n pukul 9.00malam kami pun dance la untuk closing pulak, even taktau dance die macamane, kitorang juz follow je laa diorang buat ape.

kesimpulan untuk harini aku boleh cakap yg kerja malam lagi besh, sebab x berapa crouded n masa balik pun xjem, relex laa sikit kalau x, kul 6 tu jem gila. macam nak jerit je.

pesanan : datang lah ke kidzania yea kawan2 besh tau macam3 ade, rugi sape x datang. tapi kids jela, kalau ade adik ke anak buah, anak apape lah bawak la diorang datang kidzania, mesti die sayang korang selamanya. hee. :)

kids tengah nak tuka fius kat tiang kabel tuu.

No comments:

Post a Comment