Followers

Tuesday, December 18, 2012

kidzania is the place for you

kai. haha. nampak situ perubahan aku dihari first. kami diberi beberapa glossari bahasa2 dalam kidzaia.

tapi untuk harini ada laa beberapa words yg aku daah belajar.

1. kai= hai. so kalau nak hai kat budak3 yg datang kami akan sebut kai sambit uat 2 jari kat badan then cakap 'kai'' hee. so sweet. mase mula3 masuk pun acctually budak3 yg agak senior tu dah sebut 'kai', hehe. oke bahasa baru, so aku dah masukkan dalam kamus hidup aku.

2.zaazz!= wow / amazing / ohsem.  so kalau budak3 dah siap buat aktiviti n dorang memang ohsem so kitaorg akan sebut zazz sambil buat gaya zaz. * sila bygkan sendiri. haha.

3.miss / mister = oke budak3 masuk sini akan (berangan)jadi org dewasa, so kitorang xleh panggil dorang adik ke ape, kne panggil miss & mister. hee. cumilnye


selain words2  tu aku gak ade belajar lagu kidzania. mula3 masuk lagi kami memang dibekalkan cd setiap seorang. hoho. jangan ingat tu suvinior sebab kena afal tau lagu die. ade 3 lagu
1-national anthem
2-farewell song
3-kidzania theme


hehe. oke sy suka lagu kidzania theme tu. memang agak meriah. n tarian die pun besh. tadi tengok budak3 yg agak senior uat tarian untuk lagu tu. so zaz laaa aku bagi. hee

esok kami akan belajar nyanyi lagu3 die n tarian sekali, so memang aku sangat x sabar menunggu hari esok.

oke macam biasa kalau minggu 1st memang agak susah n mencabar. tau x kat sini pun same. kitorang kena buat assingment tau,  ahaha. ingat kan zaman belajar je, rupanya time kerja pun ade aassingment. hoho

oke lah sekian sahaja perasaan aku untuk hari first ni, besok mesti ade macam3 aktiviti yg meriah yg akan aku simpan dalam kamus hidup aku, sekian. :)

No comments:

Post a Comment