Followers

Tuesday, June 11, 2013

he's special

hello, tetiba aku teringat suatu kisah,perkara ni berlaku masa aku kerja kat kidzania tercinta tu laa, cmni ceritanya,

tengah aku dok buzy melayan bebudak yg msuk establishment honda 'the power of dream' ade la sorang kids ni masuk dengan selambanya pastu tekan3 komputer yg ade kat situ, memula aku nak cakap kat die proceder kat situ, tapi tetiba aku nampak satu benda pelik, budak tu dok cakap sesuatu yg aku x paham, pastu tangan die dok ketuk3 kepala die sendiri, hmm aku dah boleh agak la budak ni special,

so dipendekkan cerita aku dah proceed die join activity , tengah dok buat aktivity lagilaa aku dah mula rasa takut sebab die asyik nak tambah colour je, padahal dah ciap kereta tu die kaler,

sekali tu ade aku halang die dr nak kaler kete tu sebab dah ciap sebenarnya, die dok kaler tempt yg same berulang3,sekali die jerit pastu dah mula ketuk3 kepala secara kuat, memang time tu aku dah rasa semacam, takut,terkejut,bersalah,menyesal,, abg kids tu xde lak bagitau aku jangan halang die nak buat pape, tula aku x agak die sampai akan bertindak macam tu,

em,sebenarnya budak tu authism ,masalah gangguan dalam komunikasi,diorg ni lambat bercakap n ad yg langsung xleh cakap, diorg hanya buat bahasa tubuh, maksudnya bila die dah jerit3 n ketuk3. kepala tu meybi die rasa mcam xpuas hati sebab x dapat buat apa yg die nak, so sebagai zupervisor kat kidzania aku kena lah faham budak3 macamni,, 

sekian



No comments:

Post a Comment