Followers

Friday, January 31, 2014

saya semakin dewasa

harini dah kul 12 lebih so dah masuk 31januari laa. so dah berbunyi laa mercun3 raya cina di sekitar alam buana ini. aku rase macam terindu suasana masa kerja ofis dulu. memang x dinafikan hidup ni ada macam3 pancaroba dan pancaragam.  macam3 benda aku dah lalui dan dah rasa. semakin bertambah tahun semakin bertambah laa juga umur kita. jadi semakin dewasa lah kita.

dulu masa kerja ofis x pernah habis dengan masalah krisis bersama bos. jadi aku amik jalan mudah dengan menuju masa depan melalui jalan lain, mungkin bagi orang lain lain caranya, bagi aku lak lain.setiap orang ada carA masing3 dan ini cara aku. so aku rasa aku bersyukur dengan kehidupan sekarang nii, rasa hidup lebih gembira dan bahagia.

oke aku dah xnak cerita pasal ofis. sebab sekarang pun dah ada ofis baru. iaitu kat sekolah baru aku, jadi kerja baru cabaran pun baru. lebih  mencabar dan menguji kesabaran serta ketangkasan aku berfikir dalam masa yang cepat.series jadi cikgu ni otak kena berfikir je sentiasa. x bole tido langsung. oke bayangkan ea. kalau dalam kelas kita kan kena ajar diorang, tiba3 diorang xnak dengar langsung ape yg kita ajar. so memang secara sepontan nya kita akan kena berfikir untuk tarik perhatian diorang. fuh memang mencabar gilaa aa.kadang3 aku bernasib baik sebab ada idea yg terlintas. kadang3 rase nak givup. tapi sebagai seorang cikgu kita kena laa tunjuk contoh yg baik dan kita kena tunjuk yg kita ni hebat, baru budak3 kagum n sekali gus diorang nak jadi hebat macam kita.

so kesimpulannya bila aku dh jadi cikgu nii otak kena laju berjalan berlari dan mengejar anak3 murid supaya mereka mudah dididik dan mereka mendapat didikan sempurna dan menjadi seorang insan yg hebat serta dapat memperhebatkan lagi masa depan mereka,

.sekian...




1 comment: