Followers

Tuesday, October 16, 2012

astagfirullahhalazim..

nampak aku dah beristigfar tu. hmm, hari ni tersangat over penat. banyak perkara yang buat aku hilang sabar sampai rasa nak carut2 je.astagfirullahhalazim,sabar nisa, sabar .oke aku sabar 

astagfirullahhalazim...
pagi2 lagi memang dah penat dok kawal budak2 masa assembely. dorang ni aku tatau laa makan ape memang susah betul nak dengar cakap, memang ade teacher lain tolong. so ringan sikit tugas. aku boleh sabar lagi. 

astagfirullahhalazim
masuk je kelas aku bagi buku suruh siapkan kerja.  oke ade yg  dengar ade yg dok bersembang. bayangkan lah aku dah kuakan suara tahap paling max dah. tapi ade budak yg boleh dok berangan, bersembang,  cerita macam2 kat belakang. memang aku sabar betul , aku uat taktau je, sebab tu je yg termampu. nak marah pun bukan dorang dengar, suara diorang lagi kuat dr aku. tapi ada la 4 orang dengar n buat apa aku suruh. lembut sikit hati aku ni...

astagfirullahhalazim
masa rehat tujuan ikhlas menegur salah seorang teacher menjadi menyesal pulak, aku juz nak bagitau maid sape teacher yg duty. ingat kan die x egt , dah org tanya,aku cuma nak cakap saje, bukan nak bajet bagus or  x. tapi memang salah aku laa cakap. patutnya aku diam je uat tak dengar. sebab kalau dilayan aku yg kene.  teacher tu macam tengking jugak laa, hmm masing3 pun penat , takpe lah aku faham, memang  tersentap sikit tapi 10minit pastu aku ok

astagfirullahhalazim
budak3 dah mula tunjuk belang , dorang bising sebising bisingnya dalam kelas selepas rehat. memang penat sesangat plus geram n rasa nak makan sorang2 la cerita die, dah laa aku penat ,diorang bising pulak tu. memang aku tahan lagi, pastu nak uji suara lakonan pun budak3 dah lari sana sini, panjat kerusi meja sume. wah lebih memang aku suruh dorang beratur pastu marah laa, dalam dok memarah tu bebudak boleh dok tanya itu ini. wah xpaham bahasa betull..

astagfirullahhalazim
kegeraman aku dah sampai kemuncak time ni memang dah hilang sabar aku suruh dorang line up, pastu turun bawah, kat bawah ada cikgu garang.,bia diorang kene marah baru padan.  kat bawah kami dok berlatih tiba2 ada budak merajuk pulak sebab dia nak pakai peralatan berlakon yg sepatutnya budak lain guna. budak ni banyak hall laa, memang aku hilang sabar , nasibaik ada ckgu lain tolong , kalau tak memang  aku nak marah pun. sabar pun tersabar..

astagfirullahhalazim
dah abes berlakon tu kami naik atas semula sebab kat bawah  padat sangat bising jadinya. kami main kuiz, budak yg mengada tu tadi buat hal lagi sampai campak3 kerusi. memang aku hilang sabar sangat. rasa nak pukul je, memang aku dah marah budak tu. bia dia rasa. yg x tahannya ada sorang budak baru masuk kelas aku terus nak buat hal. dia ingat die baru aku suka die lah. sikit pun tak , kalau die xde lagi bagus. menjejasskan anak murid yg baikk3 sume jadi aggrasiff. haha, serabut..

astagfirullahhalazim
masa balik. aku terus suruh budak aku line up pastu baca doa balik tanpa mengambil kira budak lain sebab dah hilang sabar sangat., dalam dok bace doa balik pun boleh dok men3 ag. pening weh. pastu kalau tegur sikit menangis, adei wth laa., pastu aku jaga budak makan , then aku berehat jap, penat tersangat. memang ase nak marah je sangat2 tu laa kene istighfar je sepanjang hari ni...

sekian..
ps. tahun ni x banyak pic budak3 sebab aku pening memikirkan perangai masing3 memang menyerabutkan aku sungguh.hmm

No comments:

Post a Comment