Followers

Thursday, November 14, 2013

sebab3 sy suka driv kereta auto

haritu aku ade terbace kat belog seorang mamat blogger nii,Abu bukan name sebenar. memang best si abu nii dok mengutuk perempuan, katenye perempuan xreti bawak kereta manual. siapa kata?? huh!! marah nii. tapi apakan daya aku jugak xmampu nak menipu hakikatnya aku suka bawak kereta auto.kikih.oke laa kalau aku tanye kat sini sape suka bawak kereta auto??sume pun suke kan?? hehe. bagi aku lah auto ke manual ke x jadi hal, masing3 pun ade kelebihan n kekurngan sendiri.hehe. kepada abu, sori.aku mintak maaf tersebut pulak nama.hihi

oke nak cerita kat hangpa.aku suka bawak kereta auto sebab nya SENANG. maksud senang nii ade macam3 makna.ye lah auto kan? so senang laa xpayah laa nak tekan klutch nak stabilkan minyak bagai. tekan minyak je kereta jalan. kan senang tu. yela  kan penat2 pas kerja pastu kene pulak tekan klucth bagai, kalau jenis klutch yg ringan xpe laa, dapat yg klucth keras mai aii menagis weii nak gerakkkan kereta tu.hmm.

2.sebab senang nak potong orang. oke korang bayangkan ea, kereta depan korang bawak lambat nak arwah. xkan korang nak redo je follow belakang kereta die. aku yakin aa korang mesti akan nak potong kereta tu kan? aku pun camtu. cuma bila bawak manual keKonfidenan aku memotong kerete org lain agak menipis, sebab takut nanti dah sedap potong kereta kita tersangkut3 ke hape, malu weii. konform kene hon. so nak mengelakkan sume nii pakai jela kereta auto.HAHA

3.seronok boleh tengok gelagat orang lain dalam kereta masing3. oke contoh lagi pas kerja kan biase jem time nak balik tu so sambil3 dalam jem tu bole laa usha kereta kiri kanan dan ni memang tabiat aku pun, suke naw menengok orang.HAHA.best taw kadang3 ade yang muke stress ,ade yang muka bosan driv,ade yang bukan main sakan bercerita dengan kengkawan dalam kereta, ade yang muka xde pasaan n macam3 ragam laa lagi manusia yg aku biase tengok mase jem nii. xcaye bole try. tapi sume nii aku akan dapat rasa kalau tengah driv kereta auto laa. kan kalau manual aku xbole pandang kiri kanan,maklumlah banyak kerja nak buat, nak masuk gear laa, nak tekan clutch laa, nak itu nak ini,memang xsempat laa nak meng usha sesape.kang xpasal3 kene hon.HIHI..

4.bole masuk parking dengan lancar sambil paparkan muka konfiden tahap A1.HAHA.oke camni laa cerita die, biase aku masuk parking agak lame jugak laa, tapi bila aku bawak kereta auto nii selambe je aku masuk parking termasukklah parking reverse, kecuali side parking taw, bukan nak belagak, cuma nak menunjuk,HAHA.oke sila kagum.

5. cuma satu je aku x suka kereta auto nii, bukan auto laa manual pun same, emm kalau aku bawak kereta aku kan suka buat muka konfiden pastu bila nak isi minyak x tawu kat mane tempat nak bukak tank minyak tu. hihi.malu weii, sampai sekarang still teringat, oke yg ni xde kene mengena.HAHA.

Sekian.

oke nampak perbezaan disitu.hihi


No comments:

Post a Comment