Followers

Wednesday, November 27, 2013

mencari semangat baru

setiap perkara yg kita buat mestilah dibuat dengan bersemangat, tapi kalau semangat tu dah hilang atau dah pergi meninggalkan kita macam dah xde maknenye lagi sesuatu tu,contoh paling hampir macam kerja laa. memula kita datang interview tu macam exited je nak pergi interview tu,bila dah tawu kita terpilih untuk kerja tu semakin bersemangat laah ke tempat kerja, start kerja 8.30 tapi 7.15 dah terpacak kat ofis,semangat lah katekan,bila dah start buat kerja makin berkobar3 lah semangat dalam jiwa nii hah,mase balik pun xperasaan sebab kusyuk sangat bekerja.

selepas sebulan kerja mula dah faham situasi pekerjaan tu, semakin lah banyak semangat yg muncul menjelama,bila dah jumpa crush kat ofis, semakin bertambah3 laa semangat yg ada. bila kene marah dengan bos, mula lah xbersemangat . esok nye rase nak berenti. bila dah macam nii lah dah macam xbesh. mane pergi semangat3 yg berkobar3 selame ni? kenapa sume semangat tu hilang mase3 macamni? aku tertanya3. hmm bila dah begini aku hanya tunggu dan lihat je perkara yg berlaku seterusnya sambil mengharapkan ketibaan semangat baru dalam hidup ini, atau mungkin semangat baru aku ni akan muncul bila aku berpindah tempat kerja ?? siapa tahu, walau papepun terjadi hidup perlu diteruskan, tambah kan semangat dengan berpositif kan diri sendiri,macam mane nak positif? aku pun xtawu, kita hentam sajalah.

 selamat bersemangat kembali.sekian

sekadar luahan rasa seorang insan yg kurang bersemangat

No comments:

Post a Comment